Regeneration Alfa 159 1.9Jtdm.

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skee
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Joined: 24 Jul 2010, 08:06

Regeneration Alfa 159 1.9Jtdm.

Post by skee » 02 Aug 2010, 08:02

Hi,
Thank you for "Fialecuscan". I intend to do a "Forced" Regeneration on the Particle filter (Reading 72%), I dont know if this value is good or bad. However, if any member of this forum has experience of the sequence, what happens when I implement the Regeneration. How long does it take? ,What happens to the engine under test? etc. Any information will be wellcomed. (Purchased the ELM 327 1.3 from Autotec-Direct.com).
Regards Skee.

shagat159
Posts: 7
Joined: 09 Aug 2010, 17:25

Re: Regeneration Alfa 159 1.9Jtdm.

Post by shagat159 » 19 Aug 2010, 17:07

Hi,

I recently had the same concern, my method is perhaps not good but I proceeded as follows:

- multiecuscan, Reading 86% (the margin to you!)

Then you to a parameter "average miles between each regeneration," I was 1200 km. And another parameter "distance traveled since the last Reger. I was 420km.

Then you calculate: 1200-420 = 780km to go before the launch approximate automatic regeneration.

Suddenly not need to force regeneration. I put a product line in my full exhaust and I expected to accelerate to 780 km at 3500-4000 rpm in 3rd (hot-sour well) for about 50 km twice.

Result: 18% measured

And then must also look at the average temperature setting of the 5 last regeneration, to do well must be either 600 + ° C


Traduction en français pour mes compatriote:
Bonjours,

J'ai eu le même soucie dernièrement, ma méthode n'est peut-être pas la bonne mais j'ai procédé ainsi:

- multiecuscan, lecture 86% ( tu à de la marge!)

Ensuite tu à un paramètre "moyenne des km entre chaque régénération", moi c'était 1200 km. Et un autre paramètre " distance parcourue depuis la derniere régération".Moi c'étai 420km.

Ensuite tu calcule: 1200-420 = 780km à parcourir avant le lancement approximatif de la régénération automatique.

Du coup pas besoin de forcer la régénération. J'ai mis un produit pour ligne d'échappement dans mon plein et j'ai attendu de faire 780 km pour accélérer à 3500-4000 tours minute en 3ème (à chaud bien-sure) pendant environs 50 km deux fois.

Résultat: 18% mesuré

Et puis faut aussi regarder le paramètre moyens des température des 5 dernière régénération, pour bien faire il faut que se soit 600+ °C

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